Original title:
Daltonský plán a jeho využití v současné době
Translated title:
The Dalton Plan and its current use
Authors:
Lísková, Barbora ; Váňová, Miroslava (advisor) ; Leontovyčová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá Daltonským plánem a je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá vědeckou literaturou pragmatické pedagogiky, Daltonským plánem a specifikami Daltonského plánu v České republice. Cílem empirické části je výzkum sociálního klimatu v Daltonské a tradičních třídě a jejich vzájemné porovnání.The Thesis deals with the Dalton Plan and it is divided into two parts. The theoretical part is concerned with the scientific literature connected with the pragmatic pedagogy, the Dalton Plan and specifics of the Dalton Plan in the Czech Republic. The goal of the empirical part is to research of social climate in Dalton and traditional classes and traditional classes and their mutually comparison.
Keywords:
Helen Parkhurst; John Dewey; Pragmatic pedagogy; pupils; school class; social climate of school; the Dalton Plan; Daltonský plán; Helen Parkhurstová; John Dewey; Pragmatická pedagogika; sociální klima třídy; školní třída; žáci
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86854