Název:
Role kázně u současných žáků ZUŠ
Překlad názvu:
The role of discipline of Primary Art School Pupils
Autoři:
Horáčková, Jitka ; Heřmanová, Alena (vedoucí práce) ; Třísková, Soňa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně a sebekázně v procesu individuální výuky na Základní umělecké škole. Pozornost se obrací na hudební obor a jeho instrumentální (nástrojové) oddělení. Autorka se na problematiku zaměřuje převážně ze sociálně psychologického hlediska a dotýká se i příbuzných oborů - pedagogické psychologie, pedagogiky a sociologie. Celá práce vychází z křesťanského pohledu na člověka a jeho výchovu. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část uvádí názory na tuto problematiku z různých úhlů pohledu z dostupných odborných literatur. Zabývá se především výchozím pojmoslovím, problematikou kázně, avšak hlavní důraz je kladen na proces socializace v celé jeho šíři, která zahrnuje téma rodiny, školy, vrstevnických skupin apod. Vyústěním je zvnitřňování norem a hodnot v životě jedince a podíl motivace, vůle v procesu utváření sebekázně, která je předpokladem k sebeuskutečnění. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření žáků a dotazníkovém šetření učitelů hudebního oboru ZUŠ. Ta zjišťují různé úhly pohledu žáků a učitelů na problematiku kázně a utváření sebekázně a podrobněji mapují sociální vlivy, výchovné metody a jejich dopad na prožívání a chování žáků. Výstupy z jednotlivých dotazníků jsou doplněny komentářem autorky. Klíčová slova vůle Kázeň,...The role of discipline of Primary Art School pupils This bachelor thesis is focused on the issue of discipline and self-discipline in the process of individual education at the Primary Art School. The main emphasis is given to the music field and its instrumental department. The author focuses mainly on socio- psychological aspects of the subject in connection to other related disciplines - pedagogical psychology, pedagogy and sociology. The whole thesis is based on the Christian view of a man and his upbringing. The work has a theoretical and practical part. The theoretical part presents opinions on this issue from various points of view found in available professional literature. It deals mainly with the initial terminology, the question of discipline, but the main emphasis is placed on the process of socialization in its entirety, which includes the theme of family, school, peer groups etc. The result is the internalization of standards and values in the life of an individual and the influence of motivation and will in the process of formation of Self-discipline, which is a precondition for self-realization. The practical part is based on a questionnaire survey of pupils and teachers of the music field of the Primary Art School. The surveys explore various perspectives of pupils and teachers on...