Original title:
Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov
Translated title:
Starting Reader and Information Literacy in the Municipal Library of Prague - library Smíchov and Barrandov
Authors:
Friessová, Romana ; Landová, Hana (advisor) ; Kovářová, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (česky) Práce Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov si bere za cíl popsat a srovnat práci se začínajícími čtenáři a vedení informační výchovy začínajících čtenářů v souladu s rámcovými vzdělávacími programy ve starší centrální městské části Prahy 5 na Smíchově a v novější sídlištní zástavbě na okraji Prahy 5 na Barrandově. Srovnávané knihovny Smíchov a Barrandov patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Ze srovnání práce těchto knihoven vychází metodické návody pro práci se začínajícími čtenáři, které se opírají o závěry z vedených rozhovorů s učiteli a vychovateli spádových základních a mateřských škol a také s rodiči začínajících čtenářů.(in English): Work Starting Reader and Information Literacy in the Municipal Library of Prague - library Smíchov and Barrandov aims to describe and compare the work with starting readers and conduct information education starting readers in accordance with the framework educational programs in the older central city of Prague 5-Smíchov and newer housing estate on the outskirts of Prague 5 in Barrandov. Comparator library Smíchov and Barrandov among the branches of the Municipal Library in Prague. From a comparison of these libraries work is based on methodical instructions for working with starting readers, which rely on the conclusions from interviews conducted by teachers and educators catchment primary schools and kindergartens, as well as with parents beginning readers.
Keywords:
early reader|information education|children|Municipal library of Prague; začínající čtenáři|informační výchova|děti|Městská knihovna v Praze|čtení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86641