Original title:
Sociokulturní kompetence a jazykové vyučování studentů programu Erasmus
Translated title:
Sociocultural competences and language teaching of Erasmus students
Authors:
Kamenová, Alena ; Šormová, Kateřina (advisor) ; Hrdlička, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumá vliv jazykového vyučování na osvojování sociokulturní kompetence. Na základě interpretace získaných údajů poskytuje informace o respondentech a jejich vztahu k České republice a názorech na ni a její obyvatele. Statistické vyhodnocení získaných dat poskytuje přehled o míře úspěšnosti osvojení sociokulturní kompetence u vybraných sociokulturních oblastí definovaných na základě referenčního popisu úrovně A1 pro češtinu jako cizí jazyk ve vztahu k jazykovému vyučování. Výzkumná část se opírá o teoretické poznatky, které jsme prezentovali v teoretické části práce. Cílem práce je objektivně zmapovat míru osvojení vybraných sociokulturních kompetencí studenty v rámci jazykového vyučování.The diploma thesis examines the influence of language teaching on the acquisition of socio- cultural competence through the medium of a questionnaire survey. Based on the interpretation of the data obtained, it provides information about respondents and their relationship to and opinions about the Czech Republic and its inhabitants. The statistical evaluation of this data provides an overview of the level of success in developing socio-cultural competence in selected socio-cultural areas. These are defined with reference to criteria specified at level A1 for Czech as a foreign language in relation to language teaching. The research element is based on theoretical hypotheses that we have presented in the theoretical section of the thesis. The aim of the thesis is to objectively map the development of selected socio-cultural competences by students in the context of language teaching.
Keywords:
second language|Erasmus program|Charles University; sociocultural competence|student|language teaching|Czech as a foreign; druhý jazyk|program Erasmus|Univerzita Karlova; sociokulturní kompetence|student|jazykové vyučování|čeština jako cizí
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86633