Název:
Obrana význačných míst ve hře Star Craft: Brood War
Překlad názvu:
Defending Choke Points in Star Craft: Brood War
Autoři:
Šťavík, Petr ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Navzdory úsilí v oblasti umělé inteligence pro strategické hry v reálném čase, se počí- tačově řízeným agentům (botům) stále nedaří porazit ani průměrné lidské hráče. Jedním z klíčů k úspěchu v těchto hrách je schopnost využít různé taktické body na mapě, jako jsou ku příkladu chokepoints - úzké průchody spojující otevřené oblasti ve hře. Pomocí genetických algoritmů a simulátoru SparCraft pro hru StarCraft: Brood War, popisujeme metodu generování výhodných rozložení jednotek pro obranu chokepointů. Naše exper- imenty ukazují, že rozložení vytvořené pomocí naší metody mají výrazně lepší výsledky než náhodná rozložení a jsou srovnatelné s rozloženími, která jsou tradičně používána lidskými hráči. Naše metoda může být také použita k vytvoření databáze výhodných rozložení jednotek, jež by mohla být začleněna do stávajících botů pro hru StarCraft: Brood War. 1Despite the effort in the field of artificial intelligence for real time strategy games, computer controlled agents (bots) still struggle even against average human players. One of the keys to success in such games is the ability to take advantage of various tactical points on the map, like chokepoints - narrow passages connecting open areas. With the use of genetic algorithms and SparCraft, a simplified simulator of StarCraft: Brood War, we present a method to generate advantageous unit layouts for defending chokepoints. Our experiments show that layouts produced using our method perform significantly better than random layouts, and are comparable in quality with layouts traditionally employed by human players. Our method may also be used to generate a database of advantageous unit layouts, which could be incorporated into an existing StarCraft: Brood War bot. 1
Klíčová slova:
genetické algoritmy; obrana význačných míst; Star Craft: Brood War; umělý hráč; artificial player; defending choke points; genetic algorithms; Star Craft: Brood War