Název:
Politický marketing v EU: srovnání hnutí ANO a ALDE
Překlad názvu:
Political marketing in the EU: comparing ANO and ALDE
Autoři:
Kordač, Adam ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Adam Kordač Tato práce analyzuje dvě úrovně politické komunikace a politického marketingu v rámci Evropské unie. Práce postupně rozebírá politický marketing jako takový, následně se zaměřuje na analýzu hnutí ANO 2011, dále pokračuje analýzou zvolené "politické strany na evropské úrovni", kterou je Aliance liberálů a demokratů pro Evropu. Obě části analýzy jsou vyhodnocovány na základě takzvaného "Plasserova" modelu a modelu Jennifer Lees-Marshmentové. Zatímco Plasser srovnává znaky politických subjektů v rozdílných časových úsecích, tak Jeniffer Lees- Marshmentová zkoumá rozdílné typy stran na základě jejich orientace vůči politickému marketingu. Na problematiku pohlíží skrze souběžný výklad teorie v rámci komparativní analýzy a to za pomoci dvou teoretických modelů. Ty nastiňují rozdílné aspekty vývoje komunikačních systémů, které v posledních dvaceti letech prostupují politickými subjekty v Evropě a v Severní Americe. Práce se zabývá otázkou, zda-li je systém politické komunikace na úrovni "eurostran" úměrně vyvinutý tomu na úrovni národních politických subjektů. Hypotézou je předpoklad, že systém "eurostran" v řadě aspektů zaostává za tím národním.Adam Kordač This master thesis analyses two levels of political communication and political marketing in the context of the European Union. The thesis gradually analyses main principles of political marketing, then analyses political movement ANO 2011 and then analyses its counterpart which is Alliance of liberals and democrats for Europe. The thesis is created under the pretext of two major theoretical political marketing and communication models. Those are the so-called "Plasser" model and Jennifer Lees-Marshment model. They analyse the situation from two viewpoints: Plasser analyses the historical development of political communication while Lees-Marshment looks to the differing aspects of contemporary parties. It is based on the principles of comparative analysis. It askes a question if the "europarties" are on the same level of development like the national counterparts while the hypothesis is that it is lagging behind.
Klíčová slova:
ALDE; ANO; Evropská unie; politický marketing; ALDE; ANO; EU; political marketing