Název:
Product placement jako prostředek marketingové komunikace: rozdílné pojetí mezi komerčním a veřejnoprávním partnerstvím
Překlad názvu:
Product placement as a means of marketing communication: Different approach between commercial and public service concept
Autoři:
Hondlová, Barbora ; Bezouška, Martin (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená práce se věnuje product placementu jako možnému prostředku marketingové komunikace. Stručně popisuje historický vývoj a dále se zaměřuje na teoretické ukotvení v rámci marketingového a komunikačního mixu, typologii product placementu a české právní prostředí upravující jeho užití. Hlavní části této práce je obsahová analýza dvou vybraných filmů s partnerstvím veřejnoprávní a komerční televize. Díky metodě komparace užitého product placementu, zákonů a kodexů organizací bylo zjištěno, že míra užití produktů a značek ve filmu je čište na přístupu autorů filmů, jejich citu a ochotě zapojovat partnery do filmu. Zákony vymezují pouze základní pravidla pro užití product placementu jako je například povinnost pořady označovat nebo zákaz přímého nabádání ke koupi.Bachelor thesis deals with product placement as a possible means of marketing communication. It is focused on the historical development, theoretical classification in marketing and communication mix, typology of product placement and the Czech legal system. The main part of this work is the content analysis of two selected films with the partnership of commercial and public television. There is used a method of comparison for laws, codes of organization and types of product placements. It turned out that these sources define only basic rules for product placement and that the approach depends on the authors and their sense and willingness to co-work with partners.
Klíčová slova:
brand placement; Marketing; marketingová komunikace; product placement; produkt; propagace; umístění; značka; brand; brand placement; Marketing; marketing communication; placement; product; product placement; promotion