Název:
Studie vlivu pohlaví, věku a zkušeností učitelů na výsledky žáků
Překlad názvu:
Examination of the impact of teacher's gender, age and experience on student achievement
Autoři:
Aschermannová, Petra ; Korbel, Václav (vedoucí práce) ; Debatz, Laure (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: Jednou z klíčových charakteristik učitelů je jejich úspěšnost při předávání znalostí studentům. Tato schopnost je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné i genderovou shodou mezi učiteli a žáky. Přestože samotný význam genderové shody byl v poslední době mnohokrát studován, o jejím ovlivnění dalšími vlastnostmi učitelů není mnoho známo. Tato práce zkoumá, zda zkušenosti a věk učitelů ovlivňují efekt genderové shody na žáky 8. tříd v České republice. Ačkoli jsme nenašli žádný významný vliv zkušeností učitelů na efekt genderové shody, našli jsme malý, ale signifikantní kladný vliv mladých učitelek na výsledky děvčat.
Klíčová slova:
genderový vztah mezi učitelem a studentem; interakce mezi učitelem a studentem; studijní výsledky; vzdělání; vzor; academic achievement; education; role model; teacher-student gender matching; teacher-student interactions