Original title: Studie vlivu pohlaví, věku a zkušeností učitelů na výsledky žáků
Translated title: Examination of the impact of teacher's gender, age and experience on student achievement
Authors: Aschermannová, Petra ; Korbel, Václav (advisor) ; Debatz, Laure (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2017
Language: eng
Abstract: Jednou z klíčových charakteristik učitelů je jejich úspěšnost při předávání znalostí studentům. Tato schopnost je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné i genderovou shodou mezi učiteli a žáky. Přestože samotný význam genderové shody byl v poslední době mnohokrát studován, o jejím ovlivnění dalšími vlastnostmi učitelů není mnoho známo. Tato práce zkoumá, zda zkušenosti a věk učitelů ovlivňují efekt genderové shody na žáky 8. tříd v České republice. Ačkoli jsme nenašli žádný významný vliv zkušeností učitelů na efekt genderové shody, našli jsme malý, ale signifikantní kladný vliv mladých učitelek na výsledky děvčat.
Keywords: academic achievement; education; role model; teacher-student gender matching; teacher-student interactions; genderový vztah mezi učitelem a studentem; interakce mezi učitelem a studentem; studijní výsledky; vzdělání; vzor

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/85793

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-357075


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2017-07-21, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share