Original title:
Studie vlivu pohlaví, věku a zkušeností učitelů na výsledky žáků
Translated title:
Examination of the impact of teacher's gender, age and experience on student achievement
Authors:
Aschermannová, Petra ; Korbel, Václav (advisor) ; Debatz, Laure (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
Jednou z klíčových charakteristik učitelů je jejich úspěšnost při předávání znalostí studentům. Tato schopnost je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné i genderovou shodou mezi učiteli a žáky. Přestože samotný význam genderové shody byl v poslední době mnohokrát studován, o jejím ovlivnění dalšími vlastnostmi učitelů není mnoho známo. Tato práce zkoumá, zda zkušenosti a věk učitelů ovlivňují efekt genderové shody na žáky 8. tříd v České republice. Ačkoli jsme nenašli žádný významný vliv zkušeností učitelů na efekt genderové shody, našli jsme malý, ale signifikantní kladný vliv mladých učitelek na výsledky děvčat.
Keywords:
academic achievement; education; role model; teacher-student gender matching; teacher-student interactions; genderový vztah mezi učitelem a studentem; interakce mezi učitelem a studentem; studijní výsledky; vzdělání; vzor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/85793