Original title:
Využití nálady na Twitteru k predikcím trhu
Translated title:
Stock market prediction using Twitter
Authors:
Hynek, Jan ; Krištoufek, Ladislav (advisor) ; Křehlík, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In this work I examine the short-time relationship of Twitter on the markets. I had been downloading English tweets in the period between 9th March and 4th April and also tweets containing words and hashtags "apple", "microsoft", "boe- ing", "cocacola". Afterwards, I investigate the predictive power of frequency of individal words on the marke using multinomial and binomial penalised logistic regression. I conclude that this method cannot be used for prediction, but can provide interesting insight ex-post. 1V této práci jsem se zabýval krátkodobým vlivem Twitteru na trhy. Staho- val jsem anglické tweety z období mezi 9. březnem a 4. dubnem, společně s tweety obsahující slova a hashtagy "apple", "microsoft", "boeing", "cocacola". Následně jsem zkoumal pomocí multinomiální a binomiální penalizované logi- stické regrese, jestli je možné predikovat trhy pomocí frekvence slov na trhu. Po použití out-of-sample predikce jsem zjistil, že tato metoda není vhodná pro predikci trhů, ale může poskytnout ex-post zajímavý vhled do vztahu sociálních sítí a trhů. 1
Keywords:
sentiment twitter market prediction
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/85766