Original title:
Plavecký výcvik žáků na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Swimming training of pupils at the lower school of primary schools
Authors:
Neumannová, Denisa ; Svobodová, Irena (advisor) ; Mojžíš, Otakar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá plaveckou výukou žáků na prvním stupni základní školy. Úkolem teoretické části je ukotvení základní plavecké výuky pro žáky prvního stupně v plaveckých školách. Praktická část je zacílena na zjištění plavecké úrovně dětí na základě vstupního a výstupního testu základních plaveckých dovedností. Dalším úkolem v praktické části je tvorba dvacetihodinového výukového plánu a návrh školního vzdělávacího programu. Mezi hlavní metody výzkumného šetření je zařazeno pozorování a bodové hodnocení základních plaveckých dovedností s následujícím zhodnocením a srovnáním získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA význam plavání, mladší školní věk, plavecké školy, základní plavecký výcvik, základní plavecké dovednostiMy dissertation involves teaching students in elementary schools. The task of my theoretical portion is retaining basic swimming lessons for children in swimming schools. The practical portion is focused on the findings of the children's abilities based upon the output and input test of basic swimming skills. Another part of the practical portion involves creating a twenty hour educational program and design the classroom's cirrculum. Between the main methods of my research, it involves observing children, and scoring their abilities to accomplish basic swimming skills with comparing obtained data. KEYWORDS definition of swimming, elementary students, swimming schools, basic swimming lesson, basic swimming skill
Keywords:
educational program; pupil; swimming aids; swimming schools; swimming training; teaching; plavecké pomůcky; plavecké školy; plavecký výcvik; vzdělávací program; výuka; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84811