Název:
Rozkrývání smyslu básnického textu se žáky 3.ročníku ZŠ
Překlad názvu:
Discovering the Sense of the Poems with Pupils of the 3rd grade of Primary School
Autoři:
Orságová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé práce je hledání cest a metod, pomocí kterých s žáky budu moci co nejefektivněji odkrývat smysl básnického textu. Odkrývání smyslu básně vyžaduje aktivní přístup žáka. Je neslučitelné s transmisivním přístupem ve výuce. Mnoho poznatků je inspirováno konstruktivistickým způsobem výuky. Práce je zaměřena na žáky 3. ročníků základní školy. V praktické části na základě získaných poznatků z odborné literatury navrhuji, pilotně ověřuji a reflektuji takové literárně výchovné aktivity na 1. stupni základní školy, ve kterých má učitel jako primární cíl odkrývání smyslu básnického textu. Metody užité v této práci jsou v souladu s programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení.The goal of my dissertation is to find ways and methods by which pupils will be able to most effectively reveal the sense of poetic text. Unearthing the meaning of the poem requires a proactive approach of pupil. It is incompatible with the transmissive approach in teaching. Much knowledge is inspired by constructivist teaching methods. The work is aimed at pupils of the third grade of elementary school. In the practical part based on lessons learned from the literature I suggest pilot verification and contemplate such literary and educational activities in the first grade of primary school, where the teacher has the uncovering of the meanig of poetic text as the primary objective. The methods used in this work are consistent with the program Reading and Writing for Critical Thinking.
Klíčová slova:
3. ročník ZŠ; literární výchova; metody; odkrývání smyslu poezie; poezie; RWCT; discovering the sense of the poems; literature; metods; Poetry; pupils of the 3rd grade of Primary School; RWCT