Original title:
Návrh Marketingové koncepce pro Českou zbrojovku a.s.
Translated title:
Marketing Concept Proposal of the Česká zbrojovka a.s.
Authors:
Kvítková, Marcela ; Malecha, Petr (advisor) ; Oponent B, (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Návrh marketingové koncepce pro Českou zbrojovku a.s. Cíle práce: Cílem práce je definovat a objasnit pojem marketing, propagace a s nimi spojené další termíny tak, aby mohly být použity v dalších částech práce. Popsat historii České zbrojovky a.s. a pomocí popisné analýzy, PEST analýzy a SWOT analýzy analyzovat její hrozby, příležitosti a slabé a silné stránky. Dále analyzovat konkurenci a popsat cílovou skupinu České zbrojovky a.s. V případě nedostatečné propagace navrhnout v syntetické části možnost řešení. Metodika: Popisná analýza, PEST analýza, SWOT analýza. Výsledky: Výsledkem práce jsou provedené analýzy České zbrojovky a.s., rozebrání konkurence, specifikace zákazníka a dosavadní propagace. V syntetické části poté návrh nových možností propagace a jejich zahrnutí do ročního plánu střeleckého družstva České zbrojovky a.s. Klíčová slova: Marketing, propagace, konkurence, Česká zbrojovka a.s., střelecké družstvo.Title: Marketing concept proposal of the Česká zbrojovka Inc. Objectives ofthe Thesis: Destination work is limit and put across to concept marketing, promotion and with them concerted other terms so, in order to could be use in other part work. Describe history of Česká zbrojovka Inc. and with help ofdescriptive analysis, PEST analysis and SWOT analysis analyse her threat, opportunities, weaknesses and strenghts. Analyse competition and describe focus group Česká zbrojovka Inc. In case sufficient promotion suggest in synthetic part possibility solution. Methods: Descriptive analysis, STEP analysis, SWOT analysis. Results: Result work are accomplished by analysis Česká zbrojovka Inc., dismantling competition, specification customer and existing promotion. In synthetic part afterwards suggestion new possibility promotion and their incorporate into one-year pian shooting team Česká zbrojovka Inc. Keywords: Marketing, promotion, competition, Česká zbrojovka Inc., shooting team.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/840