Název:
Vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra ve Středočeském kraji
Překlad názvu:
Education of childern with autistic spectra malfunction in the Middle Bohemian Region
Autoři:
Ehrmanová, Anna ; Jelínková, Miroslava (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vzdělávání d ě tí s poruchou autistického spektra ve Středočeském kraji Cíl práce: Podat přehled o problematice autismu v souvis l osti s možnostmi vzdělávání ve Středočeském kraji. Zjistit současný počet klientů s poruchou autistického spektra (PAS) v pedagogicko-psychologických poradnách (PPP) Středočeského kraje. Zmapovat školská zařízení tohoto kraje, kde jsou již klienti poraden individuá l ně či skupinově integrováni. Ověřit efektivitu integrace klientů v jednotlivých školských zařízeních v kraji. Metod a: Pro naplnění stanovených cílů byly nestandardizované dotazníky sestavené autorkou vytvořeny práce . Do dotazníkového šetření bylo zapojeno 13 PPP Středočeského kraje a 20 školských zařízení, kde probíhá integrace klientů PPP Středočeského kraje. Dále bylo provedeno doplňkové šetření formou rozhovoru v rodinách, v kt erých se vyskytuje dítě s PAS. Výsledky a závěry: V PPP Středočesk é ho kraje je 22% nárůst klientů s PAS v letech 2007-2008. V roce 2008 klienti s PAS navštěvují 54 školsk)·ch zařízení a Jsou integrováni spíše individuálně. Ve Středočeském kraj i je efektivita integrace úspěšná. Rodiny klientů považují základní vzdělání za do s tatečné, avšak poukazují na nízkou možnost výb ě ru školy. KHčová slova: porucha autistického spektra, vzdělávání autistů, volnočasové aktivity ,...Name: Education of children with autistic specte malfunction ln the Middle Bohemian region. Goals: To provide summary of autism problematics, connected with opportunity of education in the Middle Bohemian region. To find out numer of patients with Autistic spectre malfunction (ASM) in pedagogico-psychological advisory centres (PPAC) in the Middle Bohemian region. To monitorize all institutes in the region intergating clients in group or individual way. To verify efectiveness of integrating in each institution of the regton. Method: For fullfi li ng of these goals there were created quaestionnaires by author of this proj ect. There is 13 PP AC s and 20 education centres involved ln the quationnaire investigation . Furthermore, there was accomplished additional investigation at the form of interview in the families contain ing Conclusion: There is 22% increase of clients with ASM in the Middle Bohemian region at the years 2000-2008.In the year 2008 clients with ASM are visiting 54 educational centres and the method of educating is mostly individua!. In the Middle Bohemian region the effectiveness of integration is considered for successful. Families of the clients consider educating for sufficient, however point out a low numer of options when choosing the school. Keywords: Autistic specte...