Original title:
Srovnání uplatnění absolventů studijního programu tělesná výchova a sport na trhu práce v České republice
Translated title:
Comparison of Employment Opportunities fot Graduates Program of Physical Education and Sports in the Job Market of the Czech Republic
Authors:
Cieslarová, Jana ; Jansa, Petr (advisor) ; Kovář, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Srovnání uplatnění absolventů studijního programu tělesná výchova a sport na trhu práce v České republice Cíle práce: Chtěli jsme zjistit zda je možné najít rozdíl v uplatnění absolventů vybraných fakult. Celkovým cílem bylo srovnat uplatnění absolventů pedagogických a tělovýchovných fakult z různých hledisek. Metody: Samostatná komparace a analýza uplatnění absolventů Programu tělesná výchova a sport na pedagogických a tělovýchovných fakultách. Ke srovnání a analýze jsme využili data z dotazníků (DATVS), které nám byly poskytnuty řešiteli grantu GAČR 406/052670. Jejich dotazník obsahoval 17 otázek. Celkově bylo rozesláno 4330 dotazníku, vráceno jich bylo 1855. Výsledky:. Výsledky v převážné většině potvrdily naší pracovní hypotézu. Zjistili jsme, že nejvíce absolventů pracuje ve školství (55,1%) a mimo tělovýchovu (28,4 %). Ve své profesi jsou převážně spokojeni a studium na svých fakultách hodnotí většinou kladně. Klíčová slova: absolvent, učitel, uplatnění v profesi, zaměstnání, studiumTitle: Comparison of Employment opportunities for graduates of Physical Education and Sports Programs in the job market of the Czech Republic Objective: Our study explored the differences in employment opportunities for graduates of specific faculties. Our aim was to compare employment opportunities of graduates from pedagogical and physical education faculties investigated from various points of view. Methods: Grant GACR 406/052670 provided for the sending of 4330 questionnaires (DSTVS) with 17 questions and 1855 were returned answered. We compared study data to create an analysis of Employment opportunities for graduates of Physical Education (PE) and Sports Programs from pedagogical and physical education faculties. Conclusions: The Results confirmed our working hypothesis to a great extent. Analysis showed that the majority of graduates work in schools (55,1 %), and the next largest group are outside the physical education field (28,4 %). A majority of them are satisfied in their chosen profession. They have a predominantly positive view of their PE studies. Keywords: graduate, teacher, employment opportunities, employment, studies
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84683