Název:
Kooperativní učení ve výuce francouzského jazyka
Překlad názvu:
Cooperative learning for the French as a foreign language
Autoři:
Rambousková, Anna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá propojením modelu kooperativního učení s výukou francouzského jazyka. Jejím cílem je odpovědět na otázku, zda je tento model pro cizojazyčnou výuku skutečně vhodný a jak má taková výuka vypadat. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část je věnovaná charakteristice kooperativního učení, jeho principům i zasazení do širšího pedagogického kontextu. Druhá část je zaměřená na hledání možností uplatnění kooperativního učení v rámci didaktiky cizího jazyka, respektive francouzštiny. Třetí část představuje sadu konkrétních aktivit, které byly navrženy tak, aby naplňovaly cíle jazykové i osobnostně sociální. Tím se stávají příkladem, jak je možné zařadit kooperativní přístup do výuky francouzštiny jako cizího jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA francouzština jako cizí jazyk, kooperativní učení, spolupráce, výukaThesis explores relationship between cooperative learning and education of French as a foreign language. Main goal of the thesis is to find out, whether cooperative learning is effective method for teaching foreign languages and how such lessons should be constructed. The thesis is divided in three parts, first describes cooperative learning, its characteristics and place in pedagogical context. Second part is aimed on researching possible usage of cooperative learning as a part of foreign language didactics, particularly French. Third part is a list and description of activities designed to fulfill bothlanguageand personal development objectives. Therefore they are examples of cooperative approach in teaching French as a foreign language. KEYWORDS French as a foreign language, cooperative learning, cooperation, instruction
Klíčová slova:
francouzština jako cizí jazyk; kooperativní učení; spolupráce; výuka; cooperation; cooperative learning; French as a foreign language; instruction