Název:
Marketing NHL v letech 2005-2015
Překlad názvu:
Marketing of NHL in 2005-2015
Autoři:
Kadeřábek, Jan ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Šesták, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na marketing Národní hokejové ligy (NHL) v rozmezí let 2005 až 2015. Tato kanadsko-americká soutěž vznikla v roce 1917 a dnes se jedná o nejstarší a nejslavnější hokejovou ligu na světě. Cílem práce je popsat, jaký vliv má marketing na chod NHL. Studie časově začíná rokem 2005, kdy byla kvůli neshodám mezi hráči a majiteli klubů zrušena celá sezona. S odstupem času jde o rozhodující obrat v historii NHL, protože výluka přinesla zavedení platového stropu, čímž se liga nesmírně vyrovnala, jelikož všechny týmy mohou za hráče utratit pouze určitou sumu peněz. Hlavní pozornost jsem zaměřil na jednotlivé marketingové aktivity soutěže - televizní vysílání, venkovní zápasy, sponzory, Utkání hvězd, výluky, platový strop a příjmy. Značný prostor věnuji i srovnání NHL s nejvýznamnějšími ligami na severoamerickém sportovním trhu. Výsledkem práce je zjištění, že vedení ligy využívá marketing a jeho nástroje v široké míře, díky čemuž NHL získává nové fanoušky a navazuje spolupráci s významnými sponzory. Práce je zakončena nastíněním pravděpodobného budoucího vývoje National Hockey League. Roční příjmy soutěže by do pár let měly atakovat hranici čtyř a půl miliard dolarů. Stejně tak se dá očekávat, že se hokejová liga rozroste o nové kluby v Las Vegas a Quebecu.This thesis is focused on marketing of the National Hockey League (NHL) from 2005 to 2015. The NHL, having been founded in 1917, is the oldest and most famous ice hockey competition in the world. The aim of the study is to investigate the role and the impact of marketing and its techniques on the NHL. I start with 2005 because the then season was completely cancelled due to disagreements among players and owners of the clubs. It is considered to be a turning point in the history of the NHL since a salary cap has been introduced and clubs could spent limited amount of money on players. The main attention of the thesis is directed at single marketing activities of the league - television broadcasting, outdoor games, sponsors, All-Star Games, lockouts, the salary cap and revenues. Considerable space is devoted to comparison with the biggest competitors of the NHL on the North American sport market. The findings from the research show that management of the league uses marketing and its tools very extensively. Marketing helps the NHL to fulfil its plans, bring new fans and attract lucrative sponsors. The study concludes with a prediction what the future will bring to the league. An extension of the NHL into new markets in Las Vegas and Quebec is set to happen together with growing revenues.
Klíčová slova:
historie; hodnota klubů; marketing; NHL; platový strop; příjmy; sponzoři; venkovní zápasy; vysílací práva; Winter Classic; broadcast television rights; franchise value; history; marketing; NHL; outdoor games; revenues; salary cap; sponsors; Winter Classic