Original title:
Učící se analyzátor audio-vizuálních záznamů
Translated title:
Continously Learning Analyser of Audio-Visual Recordings
Authors:
Košarko, Ondřej ; Peterek, Nino (advisor) ; Klusáček, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V této práci je představen analyzátor audiovizuálních záznamů, který ze zvukové složky záznamu a dodaných titulků vytvoří textovou anotaci. Anotace obsahuje textový přepis pořadu založený na titulcích a je v ní vyznačeno, který z mluvčích danou repliku pronesl. Zjištění počtu mluvčích a jejich přidělení úsekům záznamu zajišťuje externí knihovna, stejně jako detekci úseků s muzikou. V práci je popsáno fungování této knihovny a je vyhodnocena na dostupných datech z korpusu DIALOG. Pro přiřazení textu ke správnému úseku záznamu používáme Kaldi, toolkit pro automatické rozpoznávání řeči. Práce dále obsahuje přehled o tvorbě skrytých titulků, o tvorbě korpusů mluvené řeči a stručný přehled literatury věnující se analýze záznamů. 1This thesis introduces a tool for analysis of audiovisual records. The tool uses the audio and closed captions supplied by the user to prepare text annotation. The annotation contains a transcript of the show which is based on the closed captions. In addition, speaker diarization is performed to mark who spoke when. The diarization is performed by a third party library. The library is evaluated on data from DIALOG corpus. The inner workings of the library are described. To assign the right portions of the text to the right section of the record Kaldi, a speech recognition toolkit, is used. Furthermore the thesis contains an overview describing how closed captions are created; overview of speech corpora creation; and a brief review of literature on record analysis. 1
Keywords:
Audio; Audio-Visual Archives; Automatic Segmentation; Speech; Video; audio; audio-vizuální archivy; automatické segmentování; video; řeč
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/82961