Název:
Metodika public relations knihoven v Karlovarském kraji
Překlad názvu:
PRs Methods of Libraries in Karlovy Vary Region
Autoři:
Němcová, Michaela ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Pátek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mojí bakalářské práce je oblast public relations (PR), neboli budování vazeb a kontaktů s vnějšími i vnitřními subjekty v městských a obecných knihovnách. Tato oblast práce firem a organizací je pro jejich úspěšný chod a rozvoj velice důležitá a ani knihovny se bez public relations neobejdou, pokud chtějí uspět v dnešním přetechnizovaném světě, kde je zájem o tištěná média, literaturu a kulturu vůbec, na ústupu. Práce má dvě části. Úvodní teoretickou, která vysvětlí historii, podstatu, činnosti a nástroje public relations jako účinného prostředku marketingu organizace. Zvláštní pozornost bude věnována formám PR, jako jsou media relations, fundraising, interní PR a metodám zjišťování zpětné vazby od uživatelů. Praktická část vychází z poznatků a osobních zkušeností z práce PR v Krajské knihovně Karlovy Vary, z metod a postupů, které jsou v této instituci využívány. Na jejich základě a na základě provedeného průzkumu v knihovnách Karlovarského kraje, budou v této části práce rozebrány získané informace a jejich zhodnocení. Výsledkem všech těchto sebraných informací a poznatků práce bude vytvoření jednoduché a přehledné metodiky pro práci v oblasti PR pro městské a obecní knihovny.The theme of my work is public relations (PR), which is building links and contacts with external and internal stakeholders in the municipal and local libraries. This area of work of companies and organizations is very important for their successful operation and development and not even libraries cannot make it without public relations if they want to succeed in today's technological world, where the interest in the printed media, literature and culture in general is on the wane. The work has two parts. Introductory theory that explains the history, the nature of work, activities and tools of public relations as an effective tool of marketing organizations. Special attention will be paid to forms of PR, such as media relations, fundraising, internal PR and methods of feedback from users. Practical part is based on knowledge and personal experience from working on PR of the Regional Library of Karlovy Vary as well as methods and procedures, which are used in this institution. On their basis and on the basis of a survey conducted in libraries from Karlovy Vary region such information and evaluations will be analysed. The result of all collected information and knowledge will create a simple and transparent methodology for working in PR for municipal and local libraries.
Klíčová slova:
metodika - public relations - veřejné mínění - knihovny - Krajská knihovna Karlovy Vary - Karlovarský kraj; methods - public relations - public opinions - libraries - Regional Library Karlovy Vary - Karlovy Vary region