Original title:
Podpora fraktur pro jbox2d engine
Translated title:
Support for fractures in jbox2d engine
Authors:
Beňovič, Marek ; Kofroň, Jan (advisor) ; Vinárek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Abstract:
[eng][cze] JBox2D is a game engine simulating the physics of solid objects and liquids in a 2D space. This project provides a JBox2D library extension that allows for fracturing of objects after their collision. The presented algorithm prioritizes its smooth running in real time, low processing power requirements and a natural flow of the fracturing processes. The algorithm also provides a possibility to define the materials of the objects to be fractured and set their properties, which in turn determine the outcome of the simulation process of fracturing these objects. A simple programming interface based on the logic of the library is provided. In order to demonstrate the usability of the solution, the project also contains a simple framework with test scenarios simulating fracturing of objects. This project provides new possibilities for developing 2D games for mobile devices and personal computers. 1JBox2D je herní engine simulující fyziku pevných těles a kapalin v 2D pros- toru. Práce poskytuje rozšíření knihovny JBox2D umožňující tříštění těles po je- jich vzájemné kolizi. Důraz je kladen na plynulost činnosti algoritmu v reálném čase, nízké nároky na výkon procesoru a přirozenost průběhu procesů tříštění. Algoritmus také poskytuje možnost definovat materiály těles a nastavovat jejich vlastnosti, na nichž závisí průběh simulace tříštění těchto těles. Je k dispozici jednoduché programátorské rozhraní založené na logice knihovny. Na demons- traci funkčnosti daného řešení práce obsahuje i jednoduchý framework s testo- vacími scénáři napodobujícími fraktury objektů. Práce poskytuje nové možnosti při vývoji 2D her pro mobilní zařízení a osobní počítače. 1
Keywords:
bullet physics; convex decomposition; JBox2D; physics engine; voronoi shattering; fyzika projektilu; fyzikálny engine; JBox2D; konvexná dekompozícia; voroného fragmentácia
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/81884