Název:
Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století.
Překlad názvu:
Josef Max a Czech Sculpture during the 2nd third of 19th Century.
Autoři:
Hnojil, Adam ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bibliografická citace Josef Max a české sochařství 2. třetiny 19. století [rukopis]: bakalářská práce / Adam Hnojil; vedoucí práce: PhDr. Milan Pech, Ph.D. Praha, 2016, 225 stran. Anotace Monografická studie se zabývá popisem a interpretací sochařského díla významného českého umělce působícího v první polovině 19. století. Práce je zaměřena na poznání života a jeho tvorby v kontextu fenoménu pozdního neoklasicismu a romantického historismu. V první části je autor analyzován v souvislosti s českými dějinami umění a je diskutována stylová nejednoznačnost uměleckého pluralismu 19. století, která dodnes působí velké problémy především v souvislosti se stylovým vymezením. Samotným jádrem práce je životopisná studie reflektující životní osudy severočeského rodáka a popisuje nejvýznamnější díla, mezi nimiž zvláště dominují pomníkové realizace jak pro české, tak pro zahraniční prostředí. Připojen je rozsáhlý katalog díla a obrazová příloha. Klíčová slova Josef Max, sochařství, neoklasicismus, romantismus, pomníky, funerální plastika, akademie, Praha.Bibliographic Citation Josef Max and Czech Sculpture in the Second Third of the 19th Century [manuscript]: Bachelor's Thesis / Adam Hnojil; Thesis supervisor: PhDr. Milan Pech, Ph.D. Prague, 2016, 225 p. Anotation This monographic study aims to describe and interpret the sculpture work of the leading Czech artist from the second third of the 19th century. The thesis is focused on his life and work in the context of the late neoclassicism and romantic historicism. In the first part the author is analyzed within the framework of the Czech art history. Follows the discussion of the stylistic ambiguities of the artistic pluralism of the 19th century, which is causing problems with clear definition of styles up to these days. The very core of the work lies in a biographical study reflecting the life of the North Bohemian native and his most important works, among which the most prominent are the memorial sculptures in the Czech lands and abroad. The extensive catalogue of works and illustrated appendix are enclosed. Keywords Josef Max, sculpture, neoclassicism, romantism, memorials, funerary sculpture, Academy, Prague.
Klíčová slova:
Alois Klar; Arsenal; Auerspergové; Dietrichsteinové; František Josef I; Habsburkové; Karel Chotek; Karlův most; Klarova nadace; kostel Panny Marie před Týnem; pozdní neoklasicismus; pražská akademie; Radeckého pomník; Rohanové; romantický historismus; Schwarzenbergové; Sochařství 19. století; Vídeň; životopis; Alois Klar; Arsenal; biography; Charles Bridge; Church of Our Lady before Tyn; Franz Joseph I; House of Auersperg; House of Dietrichstein; House of Habsburg; House of Schwarzenberg; Karel Chotek; Klar Foundation; Late Neoclassicism; Prague Academy; Radetzky memorial; Rohan; Romantic Historicism; Sculpture of the 19th century; Vienna