Název:
Komunikační strategie filmového debutu v kontextu českého filmového public relations
Překlad názvu:
Communication strategy of a debut film in the context of the Czech film public relations
Autoři:
Drvotová, Vladana ; Orban, Karol (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (abstrakt) Bakalářská práce "Komunikační strategie filmového debutu v kontextu českého filmového public relations" se zabývá možnostmi komunikačních aktivit českých filmů, s důrazem na public relations a specifickou komunikaci filmových debutů. Rozebírá komunikační strategii českého debutového snímku Nenasytná Tiffany (2015). V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy z oblasti marketingu v oblasti kultury zejména s oblastí kinematografie. Popsána jsou teoretická východiska spjatá s filmovým marketingem a public relations a jejich aplikací v jednotlivých fázích vzniku filmu. Prostor je věnován také konkrétním nástrojům filmového public relations, popisu aktuálního stavu českého filmového trhu a poznatkům z praxe českých specialistek na filmové PR. Praktická část práce obsahuje SWOT analýzu filmu Nenasytná Tiffany, popis jeho komunikační strategie a v závěru evaluaci komunikačních aktivit.The purpose of the bachelor diploma thesis entitled "Communication strategy of a debut film in the context of the Czech film public relations" is to examine the possibilities of Czech films' communication activities with an emphasis on public relations and a specific communication of debut films. The thesis is focused on the case of the Greedy Tiffany film (2015), describing its communication strategy. The theoretical part of the thesis defines basic terms from the specific area of marketing in culture, specifically of cinematography. The basic terms of film marketing and public relations are described, as well as their application throughout the filmmaking process and the development of a new film. Moreover, the tools of film public relations are examined in a greater detail with information of the actual situation in the Czech film market and knowledge of Czech film PR professionals included. The practical part of the thesis consists of SWOT analysis of the Greedy Tiffany film and a description of its communication strategy. Finally, the thesis assesses the film's communication activities and summarizes information and knowledge gained throughout the research in academic literature.
Klíčová slova:
Film; filmové public relations; filmový marketing; komunikační aktivity; komunikační strategie; marketingová komunikace; publicita; SWOT analýza; communication activities; communication strategy; Film; film marketing; film public relations; marketing communications; publicity; SWOT analysis