Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Výzkum životního stylu cílové skupiny společnosti Marshal Apparel se zaměřením na vnímání trendů a módy jako prostředku sebevyjádření
Original title:
Výzkum životního stylu cílové skupiny společnosti Marshal Apparel se zaměřením na vnímání trendů a módy jako prostředku sebevyjádření
Translated title:
Research study about of the lifestyle patterns of Marshal Apparel's target group with the focus on a perception of fashion and trends as a means of self-expression
Authors:
Šlahař, Daniel ; Maxa, Martin (advisor) ; Vranka, Marek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se snaží proniknout do mysli spotřebitelů a popsat vybrané charakteristiky životního stylu cílové skupiny společnosti Marshal Apparel se zaměřením na vnímání trendů a módy jako prostředku sebevyjádření. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy a termíny spojené s módou a životním stylem, které slouží pro bližší pochopení dané problematiky. V další části práce je stručně popsána oděvní značka Marshal Apparel. Praktická část poté dává do souvislostí vymezené pojmy z teoretické části, které jsou aplikovány na cílovou skupinu. V poslední části práce jsou uvedeny výsledky a zjištění kvalitativních a kvantitativních výzkumů, které byly uskutečněny pro bližší pochopení spotřebního chování a životního stylu cílové skupiny.This bachelor's thesis is aspiring to penetrate the minds of the consumers and to delineate chosen characteristics of the lifestyle of Marshal Apparel's target market. It will also focus on the preception of trends and fashion as means of self-expression. In the first section of the thesis, I will explain the basic expressions linked with fashion and lifestyle which help to further understand the given topic. In the next section, I will briefly describe the Marshal Apparel fashion label. The practical section then puts the theoretical expressions into practice and applies them to the target market. The last section of the thesis presents the results and the discoveries of the quantitative and qualitative research that was carried out to gain an understanding of the consumer behaviour and lifestyle of the target market.
Keywords:
consumer behavior; Fashion; fashion marketing; lifestyle; Marshal Apparel; streetwear; trend; marketing módních značek; Marshal Apparel; Móda; spotřební chování; streetwear; trend; životní styl
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/80695