Original title:
Práce s Čapkovou Noetickou trilogií na SŠ
Translated title:
Work with Čapek's Noetic trilogy on the high school
Authors:
Skorkovská, Markéta ; Hník, Ondřej (advisor) ; Peterka, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi práce s dílem Karla Čapka ve výuce literatury na střední škole. Její podstatou je ověření navržených aktivit v praxi a reflexe dosažených výsledků. Výchozími díly pro navržené aktivity jsou Hordubal, Povětroň, Obyčejný život. Společným cílem aktivit je umožnit žákům přímý kontakt s literárním dílem a jeho interpretace přitažlivým a pochopitelným způsobem. Závěry práce jsou odvozeny z výsledků činností, pozorování a reflexí žáků. Navržené aktivity zdůvodňuji dílčími cíli, které jimi chci naplnit, v reflexích hodnotím jejich průběh a naplnění cílů.Graduation thesis conserns possibilites of working with Karel Čapek's work in teaching literature at high school. Its essence is veryfiing proposed activities in praxis and reflexion of results achieved. Source publications for proposed activities are Hordubal, Povětroň, Obyčejný život. Common goal of those activities is to get pupils in direct contact with literature and its interpretation by attractive and understandable way. Conclusions of the thesis are derivated from results of activities, observation and pupils reflections. I give reason for proposed activities by partial goals that I want to forfill with them. In reflections I evaluate the process, reaching goals.
Keywords:
didactical transformation; educational contents; educational goal; Karel Čapek; didaktická transformace; Karel Čapek; vzdělávací cíl; vzdělávací obsah
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/80525