Název:
Partnerství a spolupráce mezi rodinou a školou v oblasti soukromého vzdělávání
Překlad názvu:
Partnership and Cooperation between Family and School in the Field of Private Education
Autoři:
Melecká, Lucie ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce s názvem " Partnerství a spolupráce mezi rodinou a školou v oblasti soukromého vzdělávání" je zaměřit se na způsoby a kvalitu jednotlivých aspektů spolupráce rodiny a školy, které se podílí na co možná nejkomplexnějším rozvoji dítěte. Patřičná pozornost bude věnovaná hledání odpovědí na to, zda, do jaké míry a jakým způsobem v oblasti soukromých škol spolupracují rodiče. Jak škola aktivně zapojuje rodiče do spolupráce a jaké jsou nejvhodnější či nejpřístupnější varianty spolupráce jak pro školu, tak i pro rodiče, aby mohli obě tyto strany vzájemně a vhodně komunikovat a spolupracovat. Jednotlivé aspekty současné spolupráce budou analyzovány a následně zhodnoceny z hlediska efektivity používaných přístupů. Současně budou naznačeny možná východiska, jež by potenciálně mohla vyvážit zájmy školy, rodiny a dítěte v současné praxi primární školy. KLÍČOVÁ SLOVA rodina, škola, klientský přístup, spolupráce, partnerstvíThe aim of the thesis named "Partnership and cooperation between a family and a school in private education" is to focus on means and quality of individual aspects of cooperation between a family and a school which participate on the most complexed development of a child. Particular attention will be paid to searching for answers on if, how far and by which means do parents cooperate in the field of private education. How does school actively engage parents into communication and which variants of cooperation are the most appropriate or the most accessible for a school and parents in order to enable reciprocal and appropriate communication and cooperation between these parties. Individual aspects of the current cooperation will be analysed and subsequently evaluated with respect to effectiveness of applied approaches. Simultaneously, it will be indicated what might potential solutions be which could possibly balance interests of a school, a family and a child in current practice of primary school. KEYWORDS family, school, client access, cooperation, partnership
Klíčová slova:
klientský přístup; partnerství; rodina; spolupráce; škola; client access; cooperation; family; partnership; school