Original title:
Fakultní škola a její role v přípravě budoucích učitelů
Translated title:
Faculty school and its role in teacher training
Authors:
Mošová, Alice ; Krčmářová, Tereza (advisor) ; Poche Kargerová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části se budu zabývat problematikou pedagogických praxí na vysokých školách a její rolí v přípravě budoucích učitelů. V praktické části budu formou dotazníků a rozhovorů hledat znaky kvalitní fakultní základní školy a pokusím se formulovat oblasti, ve kterých by mohla pedagogická fakulta fakultní základní školy více podporovat. Praktická část bude obohacena o případovou studii. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, fakultní základní škola, fakultní učitel, vedení školy, pedagogická praxe, student učitelstvíIn the theoretical part of the thesis I am going to focus on the theoretical problems of teaching practice at universities and its role in the preparation of future teachers. In the practical part I will use questionnaires and interviews to seek features of a good faculty school, and try to specify areas that demand more support to faculty schools from the Faculty of Education. The practical part will be supplemented by case study. KEYWORDS Faculty school, university faculty school, university primary school teacher, school authorities, teaching practice
Keywords:
Faculty school; school authorities; teaching practice; university faculty school; university primary school teacher; fakultní učitel; fakultní základní škola; pedagogická praxe; student učitelství; vedení školy; Základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/79491