Original title:
Marketingový výzkum spokojenosti fanoušků PSG Zlín
Translated title:
Marketing research of PSG Zlín fans' satisfaction
Authors:
Adamík, Karel ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum spokojenosti fanoušků PSG Zlín Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit spokojenost fanoušků PSG Zlín a navrhnout opatření, která by v následujících sezónách mohla vést ke zvýšení jejich spokojenosti. Metody: Ke zjištění spokojenosti fanoušků hokejového klubu PSG Zlín je v diplomové práci použita metoda kvantitativního výzkumu za pomoci elektronického dotazování, jež na velkém vzorku fanoušků umožňuje zjistit dostatečné množství dat a následně analyzovat jejich spokojenost s jednotlivými aspekty. Výsledky: Z analýzy a interpretace dat marketingového výzkumu bylo zjištěno, že fanoušci jsou s mnoha aspekty ve velké míře spokojenosti. Nejdůležitější je pro fanoušky atmosféra v hale a sportovní výkon. Nejméně je zajímá doprovodný program, se kterým dle hodnocení nejsou zcela spokojeni. Celkově se největší prostor pro zlepšení nabízí ve vyčlenění prostoru pro rodiny s dětmi a zlepšení servisu při domácích utkáních. Ohledně sociálních sítí, webových stránek a merchandisingu panuje převážně dobrá spokojenost okolo hodnoty 2 (1 - velmi spokojen/a, 5 - velmi nespokojen/a). Obecně by fanoušci uvítali více informací, reportáží a rozhovorů ze zákulisí klubu. Klíčová slova: sportovní marketing, marketingový výzkum, hokejový klub, marketingový mix, komunikační mix, PSG Zlín, lední hokej,...Title: Marketing research of PSG Zlín fans' satisfaction Objectives: The aim of the diploma thesis is to find PSG Zlín fans' satisfaction and propose actions that would lead to an increase fans' satisfaction in following seasons. Methods: To determine the satisfaction of the fans of the PSG Zlin hockey club it has been used the method of a quantitative research with the help of an electronic questionnaire. This electronic questionnaire based on a large sample of fans enables to uncover sufficient data and analyses fans' satisfaction by various aspects. Results: The analysis and interpretation of data gained from marketing research have found that fans are very satisfied with many aspects. The most important thing for fans is the atmosphere in the stadium and the sport performance. The least interesting aspect was the supporting program, whom the fans are not completely satisfied. Overall, the greatest range for improvement was found in the allocation of a place for families and the improving of service during home matches. Regarding social networks, websites and merchandising exists mostly good satisfaction about the value of 2 (1 - very satisfied, 5 - very dissatisfied). Generally, fans would welcome more information, coverages and interviews behind the scenes of the club. Keywords: sports...
Keywords:
communication mix; fans' satisfaction; hockey club; ice hockey; marketing mix; marketing research; PSG Zlin; service; sports marketing; hokejový klub; komunikační mix; lední hokej; marketingový mix; marketingový výzkum; PSG Zlín; služba; spokojenost fanoušků; sportovní marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78967