Název:
Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES
Překlad názvu:
Changes in Media with the Arrival of a New Owner. Case Study-MF DNES
Autoři:
Heřmanská, Lucie ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Chudoba, David (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES se zabývá fungováním vlastnictví periodického tisku v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit současnou situaci v této oblasti na deníku Mladá fronta Dnes, který po dlouholeté přítomnosti zahraničního majitele německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft přešel do vlastnictví českého podnikatele a současného místopředsedy vlády a ministra financí Andreje Babiše. Po jeho vstupu do zmíněného nejčtenějšího českého seriózního deníku se začaly ve veřejném diskurzu objevovat pochybnosti, zda mohou být média, vlastněná politicky i podnikatelsky významnou osobou, nezávislá. Tato práce proto sleduje jednak změny, které nastaly v periodiku Mladá fronta Dnes v důsledku příchodu nového majitele a jednak také to, zda ve sledovaném období docházelo skrze články deníku k vylepšování mediálního obrazu jeho osoby a zájmů. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím metody kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy ukazují, že sice došlo k značnému nárůstů příspěvků souvisejících s novým majitelem, jejich vyznění bylo ale spíše negativní.A bachelor's thesis on Changes in Media with the Arrival of a New Owner. Case Study: MF DNES deals with the functioning of periodicals' ownership in the Czech Republic. In particular, it aims to present the current situation in the area with the example of daily newspaper Mladá fronta Dnes, which after many years of operating under a foreign owner, German company Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft passed into the ownership of Czech businessman and current Deputy Prime Minister and Finance Minister Andrej Babiš. After his entry into the said most popular Czech broadsheet newspaper, doubts began to appear in public discourse on whether media owned by a both politically and entrepreneurially significant person can be independent. This paper therefore monitors changes that have occurred in the Mladá fronta Dnes periodical with the arrival of the new owner, and also whether the media image of Mr. Babiš's person and his interests has been improved upon through the articles of the newspaper. The results presented here were obtained with the use of a combination of qualitative and quantitative methods of analysis, and they show that there has been a substantial increase in contributions regarding the new owner, though their impact was rather negative.
Klíčová slova:
akvizice; Andrej Babiš; koncentrace vlastnictví médií; MAFRA; mediální produkt; Mladá fronta Dnes; nezávislost médií; podnikání; politika; změny v médiích; acquisition; Andrej Babiš; business; changes in media; concentration of media ownership; independence of the media; MAFRA; media product; Mladá fronta Dnes; politics