Original title:
Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování
Translated title:
Electronic agenda and online services with a focus on electronic testing
Authors:
Poesová, Marie ; Leipert, Jiří (advisor) ; Brdička, Bořivoj (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] NÁZEV: Elektronická agenda a online služby se zaměřením na elektronické testování AUTOR: Marie Poesová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice agendy vzdělávání, zejména možnostem procvičování učiva a jeho evaluaci. Popisuje online systémy, které umožňují testování či procvičování na internetu. Dále porovnává systémy, které slouží ke sběru dat. Na základě možností testových otázek a srovnání vybraných systémů byl vybrán jeden z nich, v kterém byly nakonec vytvořeny testy s možností autoevaluace. Vybraným systémem jsou Google Formuláře s doplňkem Flubaroo. KLÍČOVÁ SLOVA: školní agenda, testování, cloud, sběr dat, Google Formuláře, FlubarooTITLE: Elektronic agenda and online services with a focus on electronic testing AUTHOR: Marie Poesová DEPARTMENT: Department of information technology and education SUPERVISOR: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. ABSTRACT: This bachelor thesis deals with the issue of agenda of education, especially about the possibility of practicing the curriculum and evaluation. Describes online systems that allow testing or practice on the Internet. Furthermore compares the systems used to collect data. Based on the possibility of test questions and a comparison of selected systems, was chosen one of them, in which the tests with self- evaluation were ultimately created . Selected systems are Google Forms complemented by Flubaroo. KEYWORDS: school agenda, testing, cloud, data collection, Google Forms, Flubaroo
Keywords:
cloud; data collection; Flubaroo; Google Forms; school agenda; testing; cloud; Flubaroo; Google Formuláře; sběr dat; testování; školní agenda
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78648