Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi
Original title:
Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi
Translated title:
Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President
Authors:
Novotná, Petra ; Nečas, Vlastimil (advisor) ; Zezulková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Analýza zpravodajství českého a amerického tisku na příkladu referování o prezidentských volbách v roce 2008 v USA a americkém prezidentovi" zkoumá, jednak zda americký tisk, zastoupený deníkem The New York Times, ovlivňuje podobu zpravodajství o prezidentských kandidátech v českém tisku, zastoupeném Mladou frontou DNES a Hospodářskými novinami, na příkladu zpravodajství o prezidentské volbě v roce 2008 ve Spojených státech. Tedy zda se v českém tisku projevuje efekt intermediálního nastolování agendy. Dále také zkoumá, zda se v českém zpravodajském tisku projevuje tzv. honeymoon efekt na příkladu referování o americkém prezidentovi Baracku Obamovi v jeho prvním funkčním období. Pomocí kvantitativní analýzy z šetření vyplynulo, že český tisk opravdu vykazuje v některých aspektech podobné rysy ve způsobu referování o prezidentských volbách, jaké bylo možné sledovat u amerického tisku. Stejně tak se ukázalo, že český tisk hodnotí prezidenta Baracka Obamu pozitivně na počátku jeho funkčního období, přičemž toto pozitivní hodnocení následujícího roku znatelně kleslo.The diploma thesis "Analysis of the Czech and American News Coverage of the 2008 Presidential Elections in the U.S. and American President" examined if American press, represented by The New Your Times, is influencing the coverage of presidential candidates in Czech press, which is represented by Mladá fronta DNES and Hospodářské noviny. The examination is based on the example of presidential race in 2008 in USA. The aim of the research is if there are signs of international two-step flow in Czech press. The second part of the research is focused on so called honeymoon effect in Czech press on the example of news Coverage of President Barack Obama in his first term in office. The quantitative content analysis showed that there are similar features in the coverage of presidential race in Czech and American press. The investigation also showed that Czech press is more positive in the coverage of Barrack Obama at the beginning of his first term in office and this positivity declined in the second year.
Keywords:
American president; honeymoon effect; Hospodářské noviny; international news; international two-step flow; Mladá fronta DNES; news coverage; presidential campaign; quantitative content analysis; The New York Times; americký prezident; honeymoon efekt; Hospodářské noviny; intermediální nastolování agendy; kvantitativní obsahová analýza; Mladá fronta DNES; předvolební kampaň; The New York Times; zahraniční zpravodajství; zpravodajství
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/78521