Original title:
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků se službami společnosti "Hardcore Tréninky".
Translated title:
Marketing research of the customer satisfaction with the service of "Hardcore Tréninky".
Authors:
Dražďák, Pavel ; Janák, Vladimír (advisor) ; Kotáb, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků se službami společnosti "Hardcore Tréninky" Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit míru spokojenosti zákazníků se službami společnosti Hardcore Tréninky. Na základě výsledků marketingového výzkumu definovat problematické oblasti kvality jejích služeb a následně navrhnout vhodná opatření, jejichž zavedení do praxe by vedlo ke zvýšení kvality poskytovaných služeb a tím i spokojenosti zákazníků společnosti. Metody: Ke zjištění spokojenosti zákazníků společnosti Hardcore Tréninky je v diplomové práci použito dotazníkové šetření, jakožto metoda kvantitativního výzkumu. Dotazování probíhalo převážně elektronickou formou, ale část respondentů byla také tázána osobně. Výsledky: Z výsledků marketingové výzkumu je patrné, že zákazníci společnosti Hardcore Tréninky jsou spokojeni s kvalitou jejich služeb. Charakteristické vlastnosti služeb HCT hodnotili pozitivně. Na druhé straně největší problémovou oblastí byl vyhodnocen technický stav a vybavení tělocvičny Vinohradská. Na základě marketingové výzkumu je navrženo nakoupení nového cvičebního vybavení pro toto zařízení, zrekonstruování tamních šaten, propagace nové tělocvičny Opatov a umožnění placení služeb přes internet. Klíčová slova: Marketingový výzkum, spokojenost zákazníka, služba, kruhový...Title: Marketing research of the customers satisfaction with services of the company "Hardcore Tréninky" Objectives: The main aim of this diploma thesis is to analyze current level of customer satisfaction with the services of Hardcore Tréninky, discover their opinions and reveal potential drawbacks by using questionnaire survey. Base on the results of empirical research, define any problem areas and suggest appropriate management recommendations, which would let to increase the customers satisfaction. Methods: To determine the satisfaction of the customers of the company Hardcore Tréninky, it has been used the quantitative method, which is called questionnaire survey. Respondents were interviewed mostly by electronic questioning, but few of them were also asked personally. Results: From the results of marketing research is clear that the customers of the company Hardcore Tréninky are satisfied with the quality of its services. They positively evaluated especially characteristic features of the HCT services. On the other hand, the biggest problematic area was discovered in the technical condition of equipment and the building of the Vinohradská gym. It is suggested to enable paying by the internet, promote the new Opatov gym and buy new equipment and reconstruct the locker room in the Vinohradská...
Keywords:
Customer satisfaction; Hardcore Tréninky; Marketing research; Hardcore Tréninky; Marketingový výzkum; spokojenost zákazníků
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/77883