Original title:
Obraz českých politických stran
Translated title:
The image of Czech political parties
Authors:
Havelková, Markéta ; Vinopal, Jiří (advisor) ; Sládek, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V rámci této diplomové práce porovnávám dva obrazy politických stran a to obraz, který se o sobě strany snaží vyvolat skrze obsahy svých volebních programů, s obrazem těchto politických stran vnímaném veřejností. Toto výzkumné téma je reakcí na teorie zpochybňující význam volebních programů pro politický boj posledních let. Při analýze obrazu veřejnosti zohledním také volební preference jednotlivých respondentů. Pro svůj výzkum využiji data z průzkumu veřejného mínění k sekundární analýze a druhou výzkumnou metou bude obsahová analýza.In this thesis I compare two images of political parties, the image that the parties themselves trying to create through the contents of their election programs, with the image of the political parties perceived by the public. This research topic is a reaction to theories questioning the importance of the electoral programs of the political struggle in recent years. I also take into account the electoral preferences of individual respondents during the analysis. I will use data from public opinion polls for my research on secondary data analysis and other research method will be content analysis.
Keywords:
identity; political marketing; political party; public opinion; identita; politická strana; politický marketing; veřejné mínění
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/77718