Název:
Založení sportovního klubu ve formě neziskové organizace typu spolku
Překlad názvu:
Establishing of a sports club as a non-for-profit organisation
Autoři:
Roubíčková, Anna ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Nekola, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Založení sportovního klubu ve formě neziskové organizace typu spolku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je sestavení obecných manažerských standardů, využitelných jako pomůcka při zakládání sportovního klubu ve formě neziskové organizace typu spolku, a jejich následná aplikace v praxi při zakládání konkrétního sportovního klubu. Analyzováno bude pět již fungujících sportovních klubů, založených jako spolek resp. občanské sdružení. V prvním kroku bude provedena analýza dokumentů (především stanov analyzovaných sportovních klubů) a následně situační analýza těchto klubů. Na základě získaných poznatků budou zpracovány standardy a postupy, jež budou nápomocny manažerům při zakládání sportovního klubu formou spolku. Metody: V teoretické části došlo k nastudování všech potřebných oblastí založení sportovního klubu ve formě neziskové organizace typu spolku - oblast legislativy, hospodaření, managementu a marketingu. Záměrným, nepravděpodobnostním výběrem pak bylo vybráno pět sportovních klubů. Následně byla využita analýza dokumentů - stanov jednotlivých klubů. Následovala situační analýza sportovních klubů, k níž byly použity informace získané polo-strukturovanými rozhovory s představiteli jednotlivých klubů. Výsledky: Na základě výsledků analýzy dokumentů a situační analýzy sportovních...Title: Establishing of a sports club as a non-for-profit organisation Objectives: The main goal of this thesis is to set general managerial standards, usable as an aid while establishing a sports club as a non-for-profit organisation, and to show their practical use in the process of establishing. Five already existing sports clubs (established as non-for profit organisations) will be analysed. In the first step an analysis of documents (especially law) and analysis of the clubs will be made, followed by a situation analysis. Based on the results of the analysis, we will create a set of norms and practices, helpful for managers establishing a non-for-profit sports club. Methods: In the theoretical part, all areas necessary for establishing a sports club as a non-for-profit organisation were studied - including law, economic activities, management and marketing. Five sports clubs were chosen, intentionally at random. Document analysis has been made, using the club's articles as a source, following the situation analysis for which I have used information gathered by half-structured interviews with the clubs' representatives. Results: Based on the document analysis and situation analysis of the sports clubs, general managerial standards have been set, helpful in the process of establishing a sports...
Klíčová slova:
manažerské sekvenční funkce; manažerské standardy; manuál; marketingový mix; marketingový plán; neziskový sektor; nový občanský zákoník; management standards; manual; marketing mix; marketing plan; non-profit sector; sequential managerial functions; the new Civil Code