Original title:
Moje zdraví vyhrává-neziskový projekt na podporu zdraví u dětí
Translated title:
My health-winning non-profit project to promote the health of children
Authors:
Marková, Daniela ; Soukeník, Štěpán (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (abstrakt) Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s projektem na podporu lepšího životního stylu u dětí, konkrétně pak zlepšení stravy a aktivního pohybu. Práce se v úvodu věnuje problematice dětské obezity a obezity obecně a jejímu dopadu na společnost v budoucnosti. V první kapitole se práce opírá o teoretické informace potřebné k rozpracování komplexního návrhu projektu, jakými jsou marketing, financování neziskového projektu a projektový management. V další kapitole jsou rozpracována data o českých dětech, jejich rodičích a dalších klíčových subjektech, které mohou tento negativní trend ovlivnit. Na základě těchto dat je poté v praktické části bakalářské práce rozpracován komplexní návrh projektu od jeho financování, přes jeho technické ukotvení a následuje kapitola o komunikační strategii, jak projekt dostat k cílové skupině a jak získat potřebné finance a sponzory pro jeho spuštění. V závěru jsou všechny uvedené informace zhodnocené, zda na základě všech zjištěných dat má projekt potenciál být skutečně uvedený na trh.The aim of this thesis is to introduce the project that wants to improve children's lifestyle, especially diet and active movement. The introduction of the thesis gives a brief overview of the issue of childhood obesity and obesity in general and its impact on society in the future. The first part is based on theoretical information needed for the development of a comprehensive project proposal, such as marketing, fundraising and project management. The next chapter elaborates data of Czech children's lifestyle, their parents and other key actors that can affect this negative trend. Based on these data, the practical part of the thesis then comes up with a comprehensive project proposal from its financing, through its technical and anchoring the chapter on communication strategy, to how the project will reach the target audience and how to obtain the necessary finances and sponsors for its launch. In the end, all the information are reviewed and summarized, whether on the basis of all the data, the project has the potential to be launched.
Keywords:
Children's obesity Nutrition Active movement Healthy lifestyle Nonprofit marketing Fundraising Marketing communication New media Project management Gamification; Dětská obezita Strava Aktivní pohyb Zdravý životní styl Neziskový marketing Fundraising Marketingová komunikace Nová média Projektový management Gamifikace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/77182