Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště (v mladším školním věku)
Original title:
Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště (v mladším školním věku)
Translated title:
The comparison of the quantity of gaming activities of players in ice hockey dufield the game in a small space and the entire field at young school age.
Authors:
Hučko, Petr ; Perič, Tomáš (advisor) ; Arnošt, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Porovnání kvantity herních činností hráčů v ledním hokeji při utkání na malém prostoru a hře na celé hřiště v mladším školním věku. Cíle práce: Porovnat na základě četnosti zkoumaných herních činností jednotlivce jaká je nejefektivnější varianta velikosti hrací plochy vzhledem k různému počtu hráčů na hřišti při utkání v ledním hokeji v mladším školním věku. Metoda: Využita byla metoda nepřímého pozorování, konkrétně tedy analýza videozáznamu. Sledoval jsem 14 utkání, kde bylo 10 utkání na 1/3 hřiště a 4 utkání se hrála na celé hřiště. Veškerá data byla získávána v průběhu sezóny 2014/2015 ve věkové kategorii mladšího školního věku, konkrétně u hráčů 4. tříd. Zkoumaný soubor tvořilo 42 probandů. Získané hodnoty jsem poté dosazoval do vytvořených tabulek a následně statisticky porovnával a vyhodnocoval nejefektivnější variantu. Výsledky: Na základě analýzy videozáznamu a statistického vyhodnocení dat bylo zjištěno, že v porovnání minihokeje na 1/3 hřiště a celoplošného hokeje byl ve dvou ze třech zkoumaných případů efektivnější celoplošný hokej. Z hlediska četnosti střelby a vedení kotouče byl nejvýhodnější celoplošný hokej 5 proti 5, naopak nejméně efektivní byl minihokej 5 proti 5 na 1/3 hřiště. U četnosti přihrávek měl největší efektivitu minihokej na 1/3 hřiště při hře 4 proti 4 a...Title: The comparison of the quantity of gaming activities of players in ice hockey dufield the game in a small space and the entire field at young school age. Objectives: The aim was to find out on the basis of frequency of individual gaming activities by examining what is the moct effecient variant of the sice of the playing area due to the different number of players on the field dufield the ice hockey matches at young school age. Methods: The method of indirect observation was used, namely the video analysis. I watched 14 game, which 10 games were played on 1/3 field and 4 games were played on the entire field. All data were acquired dufield the 2014/2015 season in the age group of primary school age, specifically in the 4th grade players. The sample consisted od 42 subjects. The obtained values were put into created tables and then statistically evaluated and compared to find the most effective option. Results: Based on the video analysis and statistical evaluation od the data, it was found that minihockey played on 1/3 of the fiedl was more effective in two out of three cases. In terms of frequency of shooting and keeping the puck was the allover 5 against 5 hockey much more effective, on the other hand the least effective was minihockey 5 to 5 on 1/3 of the field. The passing rate had...
Keywords:
Ice hockey; individual gaming activities; minihockey; young school age; herní činnosti jednotlivce; Lední hokej; minihokej; mladší školní věk
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76515