Název:
Rychlostní a obratnostní schopnosti ve fotbale
Překlad názvu:
Velocity and agility skills in football
Autoři:
Červenka, Daniel ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Rychlostní a obratnostní schopnosti ve fotbale. Cíle: Cílem práce bylo hodnocení průběhu rychlosti pohybu hráčů vzhledem ke změně směru. Posouzení změny směru při pohybu k úspěšnosti výsledku testu. Vzájemné srovnání náběhové a rozběhové rychlosti v určené vzdálenosti. Metoda: Měřená skupina čítala 15 hráčů s následnými antropometrickými hodnotami (věk = 17-18 let, výška = 178 ± 4,58 cm, hmotnost =72± 2,35 kg). Hráči před testováním absolvovali rozcvičení (aktivačního strečinku, protažení, rozběhání a následná pohybová hra). Testoval se měřený úseku 5 m s následnou otáčkou na předem definovanou dolní končetinu a okamžitým během zpět do měřící brány fotobuněk. Každý hráč absolvoval dva na pravou a dva pokusy na levou dolní končetinu. Metoda pro hodnocení kinematiky pohybu byla použita 2D video analýza. Pro zpracování videozáznamu byl použit software Virtual Dub 1.4 (VirtualDub.org), Zpracování nastříhaných záznamů proběhů a kinematická analýza bylo provedeno pomocí softwaru TEMA Bio (ImageSystems Ltd., Švédsko). Výsledky: Výsledky v pořadí třetí hráč měl nejrychlejší čas z hlediska všech otáček jeho čas, se rovnal 5,76 m/s. V otáčce na levou stranu nám vyšel výsledek, jako nejlepší hráč dvanáctý, který dosáhl času 5,54 m/s. Závěrem bych se více věnoval rychlostní složce po náročném...Title: Velocity and agility skills in football. Objectives: The aim of the study was to evaluate the velocity of movement of players due to the change in direction. Assessment of the direction changes when moving to a successful test result. Mutual comparison of the decelaration and acceleration at a given distance. Methods: Measured group consisted of 15 players with these athropometric values (age = 17-18 years, height = 178 ± 4.58 cm, weight = 72 ± 2.35 kg). Players completed the warm-up prior to testing (activation stretching, stretching, warm up and subsequent motion game). Measured tested portion was 5m, followed by turning on the predefined leg and running backwards to the photocell gate. Each player completed 2 attemps on the right and 2 attemps on the left leg. Method for evaluating the kinematics used 2D video analysis. For video processing software was used Virtual Dub 1.4 (VirtualDub.org) cut processing records mileage and kinetic analysis was performed using software, Bio TEMA (ImageSystems Ltd., Sweden). Results: The results are as follows : third player had the fastest time in all attempted turns 5,76 m/s. The best result turning on the left had the twelve player who reached 5,54 m/s. In conclusion i would like to concentrate on the speed component after a difficult coordination...
Klíčová slova:
akcelerace; decelerace; koordinace; rychlost; změna směru; acceleration; change of direction; coordination; deceleration; velocity