Název:
Možnosti individuálního plánování u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Překlad názvu:
Possibillities of Individual Planning for Children from Socially Disadvantaged Environment
Autoři:
Súkeníková, Jana ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na význam a efektivitu individuálního plánování u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Část práce se týká nízkoprahové zařízení, následuje celkový popis cílové skupiny, seznam intervencí, se kterými sociální pracovnice pracují. Jako důležitou součást mé práce vnímám vymezení pojmu životní situace, reflexivní životní zvládání a sociální fungování. V teoretické části je dále uvedená stěžejní kapitola o individuálním plánování, o kterou se opírám v empirické části. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumnou strategii, hlavní technikou byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Průzkum je zaměřen na to, jak klienti nízkoprahového zařízení vnímají individuální plánování. Vzhledem k výsledkům, ke kterým jsem se dopracovala, jsem si uvědomila, že v klubu umíme vhodným způsobem vysvětlit klientům, že s nimi musíme vytvořit IP do určitého časového období. Domnívám se tedy, že z výše uvedeného vyplývá, že jsem splnila cíl, který jsem si stanovila a pozitivem je i přesah do mé další praktické činnosti sociálního pracovníka NZDM. Uvědomuji si, že výsledky mé práce nejsou zobecnitelné, protože průzkum byl realizován pouze v jednom typu NZDM. Bylo by ale přínosem takovéto šetření realizovat i v jiných typech NZDM, protože získané výsledky by pak...Možnosti individuálního plánování u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí Possibilities of Individual Planning for Children From Socially Disadvantage Environment Bc. Jana Súkeníková The thesis is focused on the importance and effectiveness of individual planning for children from socially disadvantaged environment in low-threshold services for children and youth. Part of the work concerns the threshold services, followed by a general description of the target group, list of interventions with which social workers operate. As an important part of my job I see definition of living situations, reflexive environmental management and social functioning. The theoretical part is further given a pivotal chapter on individual planning that underpins the empirical section. The practical part includes qualitative research strategy, the main technique was chosen semi-structured interview. The survey is focused on how clients of low-threshold services perceive individual planning. Considering the results of, which I was gone, I realized that the low-threshold services is an appropriate way we can explain to clients that with them we need to create individual planning to a specific period. So I think that from the foregoing that I fulfilled a goal that I set a positive is overlap in my other practical work...
Klíčová slova:
dítě; individuální plánování; klient; nepříznivá životní situace; Nízkoprahový klub; sociální fungování; sociální pracovník; child; client; difficult life situations; individual planning; Low-threshold services; social functioning; social worker