Original title:
Využití taneční terapie ve výuce
Translated title:
Use of dance therapy in teaching
Authors:
Hofmanová Pírková, Alena ; Hanková, Zdeňka (advisor) ; Richterová, Magdalena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své práci se zabývám využitím taneční terapie ve výuce prostřednictvím emočního prožitku při aktivních tanečně pohybových činnostech. Zaměřuji pozornost především na vnímání těla v prostoru a vztahu ve skupině. Mou snahou je najít potenciál v propojení didaktiky taneční výchovy se sociálním učením. Cílem mé diplomové práce je navrhnout tanečně výchovný projekt pro konkrétní skupinu dětí zaměřený na fyzický a psychický rozvoj s akcentem na kultivaci vztahů ve skupině. Projekt je zrealizován a následně zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA: tanec, pohyb, výchova, vztah, vyjádření, vnímání, terapie, diagnostika, emoce, hudbaIn my work I deal with use of dancing therapy in education through an emotional experience during active dance movement activities. I focus my attention primarily on the perception of the body in space and in relation to the group. My effort is to find a potential in connection of the didactics of the dancing education with the social learning. The goal of my dissertation is to design a dancing-educational project for a specific group of children, aimed at the physical and mental development with emphasis on refinement of the relationships within the group. The project is carried out and afterwards evaluated. KEYWORDS: dance, movement, relationship, upbringing, expression, perception, therapy, diagnose, emotion, music
Keywords:
dance; diagnose; emotion; expression; movement; music; perception; relationship; therapy; upbringing; diagnostika; emoce; hudba; pohyb; tanec; terapie; vnímání; vyjádření; vztah; výchova
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75597