Original title:
Nejčastější sociálně patologické jevy na 2. stupni základní školy
Translated title:
The most common changes in the field of socially pathological changes at the 2nd stage of Primary school
Authors:
Kočová, Pavla ; Žáčková, Hana (advisor) ; Čedík, Miloslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nejčastějších sociálně patologických jevů žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na zmapování výskytu různých druhů sociálně patologických jevů v období dospívání. Vymezuje základní pojmy, týkající se sociálně patologických jevů, vymezuje žáka druhého stupně základní školy z hlediska vývoje a popisuje vybrané sociálně patologické jevy, vyskytující se na druhém stupni základní školy. Praktická část je zaměřena na zjištění nejčastěji se vyskytujících sociálně patologických jevů u žáků na druhém stupni základní školy. Pro jejich zjištění je využita metoda dotazníkového šetření a případová studie.Bachelor degree thesis is focused on the social pathological phenomena of junior school pupils. Theoretical part describes different kinds of social pathological phenomena that can occur during teenage period. This part explains basic terms concerning social pathological phenomena. Not only there is a description of a junior school pupil development but it describes chosen social pathological phenomena occurring at junior schools as well. Practical part finds the most frequent social pathological phenomena of junior school pupils. Questionnaire survey and case study are used for their identification at schools.
Keywords:
adolescent; counseling system; intervention; prevention; pupil; schoolteacher; Social pathological phenomenon; social work; adolescence; intervence; poradenský systém; prevence; sociální práce; Sociálně patologický jev; učitel; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75453