Original title:
Evaluace komplexní geografické exkurze - Vinařická horka s využitím tabletu
Translated title:
Evaluation of complex geographic excursion - Vinařická horka using a tablet
Authors:
Hájková, Kateřina ; Matějček, Tomáš (advisor) ; Kocová, Tereza (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená práce prostřednictvím získaných dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumu hodnotí pozitiva a negativa terénní výuky s využitím tabletu. Nedílnou součástí této práce je zhodnocení předpokladu, že výuka s tabletem ovlivňuje, ať už pozitivně, či negativně, postoje žáků ke geografii a k přírodním vědám celkově. V práci jsou shrnuty důležité teze názorů žáků základních i středních škol a kantorů, kteří tyto žáky vyučují. Závěrem je zhodnoceno, zda je, v poslední době mediálně velmi proklamovaný, důraz na zapojení tabletů do výuky oprávněný.The thesis analyses data from both qualitative and quantitative research on the positives and negatives of field education with tablets. An indispensable part is an assessment of the premise that education with tablets affects the attitudes of pupils to geography (whether positively or negatively) and to natural sciences in general. The thesis further summarises important ideas of students and teachers in primary and secondary schools. The conclusion evaluates whether the current emphasis of the media on the inclusion of tablets into education is justified.
Keywords:
Geographical education - the use of modern technology in education - complex geographical excursion - field education - attitudes; Geografické vzdělávání - využití moderních technologií ve výuce - komplexní geografická exkurze - tablet - terénní výuka - postoje
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75042