Název:
Vrstevnické vztahy u dětí s poruchami chování v rané adolescenci
Překlad názvu:
Peer relationships of children with behavioral disorders in early adolescence
Autoři:
Bittnerová, Soňa ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Vrstevnické vztahy u dětí s poruchami chování v rané adolescenci AUTOR: Soňa Bittnerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavla Presslerová, Ph. D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice vrstevnických vztahů v období adolescence. Cílem této bakalářské práce je vytvořit sondu do vztahů mezi vrstevníky v rámci Dětského domova se školou Měcholupy, zmapovat kvalitu kolektivu jako takového a zjistit, jaký vliv má na vztahy pohlaví dětí, případně jejich rozmístění do tříd a rodinných skupin. Pro mapování vrstevnických vztahů jsem nejprve použila sociometrický dotazník B-3U, který jsem posléze doplnila dalším dotazníkem. Výsledky obou metod jsem vzájemně porovnala a vytvořila tak náhled na vztahy adolescentů v DDŠ Měcholupy. KLÍČOVÁ SLOVA: adolescence, interpersonální vztahy, poruchy chování, vrstevníci, ústavní výchovaTITLE: The peer relationships of children with behavioral disorders in early adolescence AUTHOR: Soňa Bittnerová DEPARTMENT: Department of Psychology SUPERVISOR: PhDr. Pavla Presslerová, Ph. D. ABSTRACT: In my bachelor thesis I present the issue of peer relations in the period of adolescence. The aim of this bachelor thesis is to create a probe into relationships among peers within the Dětský domov se školou Měcholupy. I tried to map the quality of the team and to find out the influence of sex and placement into school classrooms and family groups on relationships of children. For the mapping of peer relationships, I first used the sociometric questionnaire B- 3U, which I then added by another questionnaire. The results of both methods I mutually compared and created insight into the relationships of adolescents in DDŠ Měcholupy. KEY WORDS: adolescence, interpersonal relationships, behavioral disorders, peers, institutional education
Klíčová slova:
adolescence; institucionální výchova; interpersonální vztahy; poruchy chování; vrstevníci; adolescence; behavioral disorders; institutional education; interpersonal relationships; peers