Original title:
Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS
Translated title:
The issue of musicality in gymnastics programs at UK FTVS
Authors:
Maroušková, Zuzana ; Novotná, Viléma (advisor) ; Chrudimský, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Problematika hudebnosti v gymnastických programech na UK FTVS Cíl: Posoudit změny úrovně hudebnosti studentů vlivem výuky intervenčního programu předmětů Rytmická gymnastika, Gymnastika I - Tance a Pohybová výchova a tanec a prezentovat výsledky testování. Metody: V práci je použita analyticko-syntetická metoda založená na studiu dostupných materiálů v písemném formátu i audio formátu, jejich utřídění v obsahových a časových souvislostech. Dále je v práci použita experimentální metoda spojena se sběrem dat a jejich vyhodnocováním. Praktická část je pojata formou testování. Výsledky: Popis výsledků testu hudebnosti. Klíčová slova: Hudebnost, výška tónů, melodická paměť, souzvuky, rytmická paměť, A. BentleyTitle: The issue of musicality in gymnastics programs at UK FTVS Objectives: Qualify changes in the level of musicality on students due to the intervention program of subjects Rhythmic gymnastics, Gymnastics I - Dance and Adapted movement and dance pedagogy at UK FTVS and present results of testing. Methods: In my thesis I mostly used analytic and synthetic method based on consolidation of data from written and video sources and their organization in content of my thesis and context of time period. The thesis also used an experimental method associated with data collection and their evaluation. The practical part is conceived as testing. Results: Description of the musicality test results. Keywords: Musicality, height of tones, melodic memory, harmonies, rhythmic memory, A. Bentley.
Keywords:
A. Bentley; harmonies; height of tones; melodic memory; musicality; rhythmic memory; A. Bentley Hudebnost; A.Bentley; hudebnost; Hudebnost; melodická paměť; rytmická paměť; souzvuky; výška tónů
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/82263