Original title:
Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů
Translated title:
Gender analysis of the results of SO-RA-D
Authors:
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (advisor) ; Valentová, Lidmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Genderová analýza výsledků SO-RA-Dů ANOTACE Bakalářská práce se zabývá sekundární analýzou výsledků SO-RA-Du v 50ti školních třídách. Sebraný materiál je analyzován s důrazem na genderový rozbor vztahů ve třídách. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky genderu, popis vývoje jedince ovlivněného genderem, strukturu školní třídy a propojení genderových témat se školou. Empirická část je zaměřena na tři oblasti zkoumání: genderová analýza z hlediska věkových skupin, genderová specifika ve třídách a charakteristika okrajově umístěných dětí. K analýze je použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. KLÍČOVÁ SLOVA gender, sekundární analýza, SO-RA-D, školní třída, žáci, žákyně Jana Chládková Praha 2015Bakalářská práce Gender analysis of the results of SO-RA-D. ANNOTATION The bachelor thesis is focused on the secondary analysis of results of SO-RA-D in 50 classrooms. Data is analysed with accent on gender analysis of relationships in classrooms. The theoretical part deals with an introduction to gender studies, gender ontogeny, structure of the school classroom and the connection between gender and school. The practical part is focused on three pieces of research: gender analysis of age group, gender specifics in classrooms and the characteristics of children in peripheral positions. Research uses quantitative and qualitative analysis. KEYWORDS gender, secondary analysis, SO-RA-D, classroom, pupils Jana Chládková Praha 2015
Keywords:
classroom; gender; pupils; secondary analysis; SO-RA-D; sociometry; gender; sekundární analýza; SO-RA-D; sociometrie; školní třída; žáci; žákyně
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/72646