Original title:
Marketingový plán fitness centra Natálie v Českém Brodě
Translated title:
Marketing plan of fitness Natálie in Český Brod
Authors:
Hanzlík, Tomáš ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový plán fitness centra Natálie v Českém Brodě Cíle: Cílem bakalářské práce je na základě analýzy marketingového plánu, který byl aplikován v roce 2014, navrhnout úpravy marketingového plánu pro rok 2015 a 2016. Metody: V bakalářské práci byly použity kvalitativní výzkumné metody. Konkrétně se jednalo o hloubková interview s manažerem fitness a dvěma pravidelnými klienty fitness Natálie. Dalšími metodami byly nestrukturované pozorování jednotlivých prvků marketingového mixu a analýzy dokumentů. Výsledky: Jeden z nejvýznamnějších výsledků analýzy konkurence je zjištění, že fitness Natálie ve srovnání s ostatními fitness centry v Českém Brodě a jeho blízkém okolí nejintenzivněji propaguje své služby. Nejvýznamnější příležitostí Natálie je nižší obliba mladých lidí o konkurenční fitness zařízení a nejvýznamnější silnou stránkou Natálie je počet hodin otevírací doby týdně. Mezi nejdůležitější návrhy na úpravu marketingového plánu Natálie patří vytvoření týdenního rozvrhu fitness služeb, zredukování počtu posilovacích strojů a vytvoření odpočinkových zón. Klíčová slova: Marketingový mix, produkt, konkurence, fitness službyTitle: Marketing plan of fitness Natalie in Český Brod Objectives: The aim of this bachelor work is based on analysis of marketing plan, which was applied in 2014, to suggest adjustment of marketing plan for 2015 and 2016. Methods: In bachelor thesis was used qualitative research methods. Particularly it involves about depth interview with manager of fitness and two regular clients of fitness Natalie. Next research methods were unstructured observation of marketing mix and analysis of documents. Results: One of most significant results of competition analysis is discovery that fitness Natalie, in comparison with other fitness centers in Český Brod and its near surroundings, promotes most intensively its services. Most significant Natalia's opportunities are lower interest of young people in competitive fitness centers in Český Brod and its near surroundings. Most significant Natalia's strength is amount of opening hours during week. Between most important adjustments of fitness Natalia's marketing plan belong creation weekly schedule of fitness services, reduction amount of fitness machines and creations of rest zones. Keywords: Marketing mix, product, competition, fitness services
Keywords:
competition; fitness services; Marketing mix; product; fitness služby; konkurence; Marketingový mix; produkt
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/72625