Název:
Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky
Překlad názvu:
Christian appreciation of Montessori and Waldorf pedagogy
Autoři:
Podéšťová, Martina ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žákWork in the six chapters first formulates thesis of the need to address the problem of loss of quality of teaching of the Catholic religion. This is then given to the second chapter, which carefully considers its history. After a brief third chapter which collectively will talk about alternative education speak collectively alternative education is included in this current analytical processing analysis Montessori and Waldorf education. It analysis processes the history of the founders of both pedagogies and the relation to the didactic triangle educator - curriculum - student. The sixth chapter is a synthesis of findings and draw conclusions about the relationship of spirituality to Christianity and usability of teaching methods. Keywords Christianity, education, Montessori, Waldorf, teacher, student
Klíčová slova:
dítě; křesťanská edukace; montessoriovská pedagogika; waldorfská pedagogika; child; christian education; Montessori pedagogy; Waldorf pedagogy