Original title:
Nové technologie a strategie při hledání partnera: Speed-dating a on-line seznamovací portály
Translated title:
New Technologies and Strategies in partner selection: Speed-dating and dating sites
Authors:
Stěhulová, Pavla ; Hamplová, Dana (advisor) ; Lupač, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá seznamováním a hledáním partnerských vztahů pomocí nových technologií. Hlavním cílem je ukázat vliv nových médií na výběr partnera a především popsat průběh novodobějšího způsobu seznamování v české společnosti, kterým je speed dating. Takzvaná zprostředkovaná seznamování - on-line seznamovací portály a speed dating - jsou posuzována ve vzájemné komparaci. Výzkumná část práce je založena na analýze seznamovacích portálů a agentur zprostředkujících seznamování. KLÍČOVÁ SLOVA: speed dating, on-line seznamovací portály, zprostředkované seznámení, výběr partnera, sňatkový trhThe paper deals with the issue of getting acquainted and looking for a partnership with the aid of new technologies. The main goal is to show the impact of new media on the mate selection and, above all, to describe the course of a particular way of getting acquainted which is new to the Czech society, that is speed dating. The so-called mediated dating services - online dating portals and speed dating - are assessed in a comparative way. The empirical part is based on the analysis of dating websites and dating agencies. KEYWORDS: speed dating, online dating portals, mediated dating, mate selection, marriage market
Keywords:
marriage market; mate selection; mediated dating; online dating portals; speed dating; on-line seznamovací portály; speed dating; sňatkový trh; výběr partnera; zprostředkované seznámení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/72204