Název:
Jaromír Neumann: znalec benátské malby
Překlad názvu:
Jaromír Neumann: The connoisseur of Venetian painting
Autoři:
Lišková, Julie ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá osobností Jaromíra Neumanna jako znalce benátské malby na našem území. Jeho postup je dokumentován na množství obrazů z několika institucí, jež autorsky zařadil. Konkrétně se jedná o díla z Obrazárny Pražského hradu, Olomoucké obrazárny, Národní galerie v Praze a významný Tizianův obraz z Kroměřížské obrazárny, na nějž soustředil svůj zájem po dlouhou dobu. Jsou to díla malířské rodiny Bassanů, Paola Veroneseho, Jacopa a Domenica Tintoretta, Bonifazia Veroneseho, Rocca Marconiho, Pordenona a Tiziana. V obecnější rovině se práce věnuje problematice znalectví a restaurování, ale není jejím smyslem rozsáhlejší rozbor, spíše potřebné nastínění v souvislosti s tématem práce. Výsledkem by mělo být vymezení a specifikace Neumannova postupu autorského zařazení a snaha o postihnutí klíčových bodů formujících jeho určení.The work is dedicated to the personality Jaromír Neumann as an expert of Venetian painting in our country, whose approach is documented on a number of paintings from several institutions, which autorship determinated. Specifically, the images of the Prague Castle Picture Gallery, National Gallery in Prague, Olomouc Picture Gallery and significant Titian painting of Kroměříž Picture Gallery, which concentrated his interest for a long time. These are the works of painter's family Bassano, Paolo Veronese, Jacopo and Domenico Tintoretto, Bonifazio Veronese, Rocco Marconi, Pordenone and Titian. More generally, the work deals with issues of connoisseurship and restoration, but is not the purpose of extensive analysis, the more necessary as outlined in the context of the theme of the work. The result should be the definition and specification process of Neumann's autorship determination and the pursuit of affect key points that form its determination.
Klíčová slova:
benátská malba; Bonifazio Veronese; Domenico Tintoretto; Francesco Bassano; Jacopo Bassano; Jacopo Tintoretto; Jaromír Neumann; Kroměřížská obrazárna; Leandro Bassano; Národní galerie v Praze; Obrazárna Pražského hradu; Olomoucká obrazárna; Paolo Veronese; Pordenone; restaurování; Rocco Marconi; Tizian; znalectví; Bonifazio Veronese; connoisseurship; Domenico Tintoretto; Francesco Bassano; Jacopo Bassano; Jacopo Tintoretto; Jaromír Neumann; Kroměříž Picture Gallery; Leandro Bassano; National Gallery in Prague; Olomouc Picture Gallery; Paolo Veronese; Pordenone; Prague Castle Picture Gallery; restoration; Rocco Marconi; Tizian; Venetian painting