Original title:
Analýza marketingové komunikace Letní filmové školy Uherské Hradiště v roce 2014
Translated title:
Film festival marketing: Summer Film School Uherské Hradiště 2014
Authors:
Vrzalová, Lucie ; Šobr, Michal (advisor) ; Halada, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce má za cíl prostřednictvím deskripce a následné analýzy marketingové komunikace 40. ročníku Letní filmové školy Uherské Hradiště potvrdit či vyvrátit předpoklad, že specifické programové zaměření Letní filmové školy, kterým je vzdělávání diváků v oblasti kinematografie, přímo ovlivňuje jeho komunikační aktivity a charakter festivalu je v ní výrazně reflektován. Práce zkoumá fenomén filmových festivalů a Letní filmovou školu jako specifický filmový festival s edukativním doprovodným programem. Zasazuje téma marketingové komunikace filmového festivalu do teoretického rámce a staví na teoretických poznatcích o marketingu obecně, kulturním marketingu a filmovém marketingu. Teoretické poznatky o marketingovém mixu aplikuje na příklad Letní filmové školy. Blíže se zaměřuje na komunikační pilíř marketingového mixu, který je předmětem hypotézy. Popisuje a analyzuje komunikaci 40. ročníku Letní filmové školy z pohledu využitých nástrojů, jejího kreativního zpracování a obsahového naplnění. Na základě toho vyvozuje závěry, že není možné potvrdit hypotézu práce, jelikož pouze nevýrazná část komunikace se zaměřuje na edukativní charakter události, což je v rozporu s původním předpokladem. Práce dále blíže hodnotí využití jednotlivých nástrojů a navrhuje způsoby zefektivnění současných aktivit.The aim of this thesis is to confirm or disprove the hypothesis that the specific programme focus of Summer Film School Uherské Hradiště, which is the education of the audience in the field of film and cinema, directly affects its marketing communication and is significantly reflected in it. This was done though description and subsequent analysis of the marketing communication of the 40th Summer Film School. The work explores the phenomenon of film festivals and the Summer Films School as a specific film festival with an educational programme. It places the subject of film festival communication within a theoretical framework and builds on the theoretical findings on marketing in general, cultural marketing and film marketing. It then applies the theoretical framework to the 40th year of Summer Film School as an example. It focuses on the communication pillar of marketing mix as the subject of this work's hypothesis. It describes and analyses the communication of the 40th Summer Film School in terms of its tools, creative execution and content. On this basis it draws conclusions that the hypothesis of this work was disproved, because only a minor part of the communication focuses on the educational nature of the event, which is in conflict with the original premise. The thesis evaluates the...
Keywords:
film festival; film festival marketing; film marketing; marketing communications; Summer Film School Uherské Hradiště; filmový festival; filmový marketing; Letní filmová škola Uherské Hradiště; marketing filmového festivalu; marketingová komunikace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71943