Original title:
Komparace nabídky pro partnery klubů v České lize amerického fotbalu
Translated title:
Comparison of Proposals for Club's Sponsors in Czech League of American Football
Authors:
Kroulík, Radim ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Omcirk, Vilém (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Komparace nabídky pro partnery klubů v České lize amerického fotbalu Cíl práce: Hlavním cílem diplomové práce je porovnat nabídky pro partnery klubů v nejvyšší soutěži amerického fotbalu v České republice a vytvořit návrh doporučení pro obsah nabídek. Metody: Pro dosažení cíle byla použita smíšená metoda výzkumu, obsahující evaluační případovou studii a elektronické dotazování. Výsledky: Podle dosažených výsledků je nejkvalitněji zpracovaná nabídka klubu Prague Black Panthers. Výsledky, které je potřeba potvrdit dlouhodobým výzkumem, naráží na souvislost mezi kvalitní nabídkou, výší rozpočtu a sportovním úspěchem klubu. Porovnání současných nabídek s marketingovou teorií poukazuje na nedostatečné zpracování všech nabídek a absenci podstatných informací, které jsou pro potenciální partnery důležité. Klíčová slova: marketing sportu, komparace, sponzoring, reklama, nabídkové listy, americký fotbalTitle: Comparison of Proposals for Club's Sponsors in Czech League of American Football Targets: The main target of the thesis is to compare the proposals for the club's sponsors in the highest league of American football in the Czech Republic and suggest the recommendations for content of the proposals. Methods: Mixed research was used to achieve the target of the thesis, including an evaluation case study and an electronic survey. Results: The results of the research show the proposal of the Prague Black Panthers is the best processed. A long-term research is needed to prove it, but the results of the research show there might be a relationship between quality of the proposal, budget and the sports achievements of the club. The comparison of the current proposals with the sport marketing theory shows an inadequate proposal processing and lack of essential information which are important for the potential sponsors. Keywords: sport marketing, comparison, sponsorship, advertising, list of advertisement options, american football
Keywords:
advertising; american football; comparison; list of advertisement options; sponsorship; sport marketing; americký fotbal; komparace; marketing sportu; nabídkové listy; reklama; sponzoring
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71838