Název:
Osobnost značky Škoda Auto a její vliv na sponzorované mezinárodní sportovní události
Překlad názvu:
Brand personality Škoda Auto and its influence on sponsored international sport events
Autoři:
Višněvský, Andrej ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Osobnost značky Škoda Auto a její vliv na sponzorované mezinárodní sportovní události Cíl: Cílem diplomové práce je změřit osobnost značky Škoda Auto a definovat její vliv na osobnost značek sponzorovaných mezinárodních sportovních událostí mistrovství světa v ledním hokeji a Tour de France. Porovnáním výsledků osobnosti značky mezi sponzorující značkou a sponzorovanou značkou bude měřena míra shody osobnostních charakteristik. U dlouhodobého sponzoringu se předpokládá vysoká shoda osobnostních charakteristik obou partnerů. Metody: K identifikaci osobnosti značky je použita standardizovaná metoda měření osobnosti značky belgických autorů Geuens, Weijters, De Wulf z roku 2009, která umožňuje měřit a porovnávat značky různých produktových kategorií. Míra shody osobnostních charakteristik je měřena porovnáním průměrů charakteristik značek a regresní a korelační analýzou. Výsledky: Značka Škoda Auto je vystihována jako stabilní a odpovědná. Mezinárodní sportovní události mistrovství světa v ledním hokeji a Tour de France jsou vystihovány jako aktivní a dynamické značky. Při porovnání průměrů osobnostních charakteristik značek byla prokázána větší shoda mezi značkami Škoda Auto a mistrovství světa v ledním hokeji. Naopak regresní a korelační analýza prokázala větší shodu osobnostních...Title: Brand personality Škoda Auto and its influence on sponsored international sport events Objective: The aim of this thesis is to measure the brand personality of Škoda Auto and to define its effect on the sponsored international sport events Ice Hockey World Championship and Tour de France. The level of concordance of the personality characteristics will be measured by comparing the results of brand personality between the brand Škoda Auto and the brands of sponsorship. High level of concordance of personality characteristics of brands is assumed in long-term sponsorship. Methods: To identify the brand personality, the standardized method of measuring brand personality by Belgian authors Geuens, Weijters, De Wulf 2009 is utilized, which allows to measure and compare brands of different product categories. The agreement rate of personality characteristics gets measured by comparison of averages of brand personality characteristics and regression and correlation analysis. Results: Škoda Auto is perceived as a stable and responsible brand. International sport events Ice Hockey World Championships and the Tour de France are perceived as active and dynamic brand. During comparison of averages of brand personality characteristics, a higher level of concordance between the brands Škoda Auto and Ice...
Klíčová slova:
hlavní sponzor; identita značky,image značky; marketingový výzkum; brand identity; corporate image; main sponsor; marketing research